Vandaag begon de dag...
Nee, deze keer beginnen we bij de nacht, want holy sh*t wat was het warm. Jullie daar in NL zijn niet de enigen waar het snachts niet eens meer echt afkoelt.. Hier was de minimum temperatuur vannacht 22c en dat was pas om een uur of 6 vanochtend. Ik had de tent aan de slaapkant helemaal opengelaten (uiteraard het vliegengordijn wel dicht). En aan de andere kant een flink stuk opgerold en met een wasknijper vastgezet zodat het door kon luchten. Ondanks dat, toch de hele nacht met alleen m'n boxer bovenop m'n slaapzak(liners) gelegen.. Vannacht wordt het hier volgens de weerapps niet minder dan 25c... wordt hoog tijd dat ik weer de koelte hoog in de bergen ga opzoeken!
Wel een leuk uitzicht toen ik wakker werd!Maar goed, vandaag begon de dag dus weer vroeg, 6u wakker, 7u eruit en voor de verandering een keer op mijn dooie gemak ontbeten (yep, you guessed it, de goat bowl en koffie). En getracht voor de warmte op de motor te zitten om onder andere even richting de Ducati dealer hier in de buurt te gaan, want mijn Ducje lust wel een slokje olie... Ondertussen bijna 3500km gereden en bijna 2L olie gebruikt, ga ik toch na laten kijken als ie in het najaar voor de grote DESMO beurt moet (kleppen stellen op z'n Ducati's).
Al ben ik eerst even de motor gaan wassen in een wasbox langs de route, dat was wel weer eens nodig want gister paar druppeltjes gehad en dan is ie toch al gauw heel vies.
Eenmaal aangekomen bij de Ducati dealer mocht ik ff doodleuk 30e aftikken voor 'n litertje olie... het is dat ik liever geen olie merken mix want later zag ik olie met dezelfde viscositeit van Motul bij een motorwinkel staan voor de helft van de prijs.. Anyway, als je bij een Ducati dealer op bezoek bent loop je natuurlijk ff de showroom door en daar zag ik onderstaand juweeltje staan, echt een gaaf ding. Barre foto natuurlijk met dat rode lint eromheen maar ja wou 'm toch ff op de gevoelige plaat hebben.
Kijk de mijne eens staan shinen daar in de achtergrond 😍Daarna even door naar Bolsano, mijn kettingsmeerbusje was ook bijna op en ik kom liever niet zonder te zitten. En een beetje rondstruinen in een zo'n motorkledingzaak is altijd leuk, ook al ga je altijd armer weg dan je gekomen bent... Zo ook deze keer, ik zag een nekkol hangen van dat zelfde spul als ze sportshirts van maken, met gaatjes erin en super dun, ieder beetje helpt in deze hitte denk ik dan.
Ondertussen was het kwik ook alweer gestegen na ruim 30c en in de een 'grote' stad zoals Bolsano is dat geen pretje, al kon ik redelijk vlotjes erdoorheen komen zonder al te veel oponthoud, natuurlijk geholpen door een klassieke Italiaanse rijstijl erop na te houden.
Na een snelle stop bij de lokale Lidl (weer lekker vertrouwd, doch chaotisch) weer snel terug naar de camping want ik kon alweer niet wachten mijn motorkleding uit te trekken en in het zwembad te springen. Maar ik had me voorgenomen eerst van de camping gym gebruik te maken. Deze trof ik helemaal leeg, en belangrijker; airconditioned aan! Daar me even anderhalf uur uitgeleefd en toen gauw het zwembad ingesprongen.
Nadat ik daar wat was afgekoeld begon mijn maag zich toch te melden en ben ik maar gauw gaan douchen in de meest luxe campingdouches wat ik ooit gezien heb., En nadat ik de vuile was in de wasmachine had gestopt kon ik eindelijk wat gaan eten, De rest van de middag verliep loom en op momenten, geïrriteerd, een of andere krekel op steroïden vond het nodig mijn rust te verstoren, precies in de boom boven mijn hoofd.
En terwijl ik dit typ heb ik me een spaghetti bolognese laten smaken, wederom bij het campingrestaurant, en dat heeft zeer zeker totaal niets te maken met het feit dat ze hier airco hebben hoor...
Morgen weer de weg op, een route van 250km gepland en een overnachting op zo'n 1500m hoogte, daar zal het hopelijk wat beter te doen zijn qua temperatuur. Al besef ik me zeker dat ik beter hier in Italië kan afzien als in Nederland te moeten werken achter het glas van de bus..
Dus, zeker #zinin! morgen, zeer benieuwd wat de echte Dolomieten me te bieden hebben!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten